20151226_122517Herkese Merhaba,

2015 yılını geride bırakmaya birkaç gün kalmış iken şöyle bir 2015 ‘e bakıp nereleri gezmişim bir liste yapayım dedim. Bol seyahatli bir yıl olmuş

Ocak; Yıl içerisindeki Eylül ile birlikte evde oturmaca dönemi olmuş gibi, ama tabiki bol bol bilet alındı efendim:)

Şubat; Yaşasın ! ‘Doğum günü hediyesi ‘ ayı. Gökhan ‘ın doğum günü için onu 3 günlüğüne Budapeşte ‘ye kaçırdım. Bu arada 2016 Ocak da yine gidiyoruz:)

Mart: Almanya’sız bir yıl düşünülebilir mi? 5 yıldır , yılda en az bir kez ordayım. İş nedeniyle önce Hamburg , akabinde Regensburg .  Bulunabilen her boş vakitlerde  şehirleri keşfetmece,

Nisan: Kısa bir Brüksel ziyareti.

Mayıs: 3 günlük Selanik ve Kavala‘ya haftasonu turu. İskeçe, Dedeağaç , Gümülcine’ye de bir gün ayırma fırsatım oldu.

Haziran; Ucuz bilet bulunca kaçırmam. İtalya çağırıyor. 3 günlük Bolonya ve Floransa seyahati. Pisa’ ya da uğradık.Tekrar bir ailecek yeğen ziyareti. Gitmişken Brüj de gezilmez mi? 5 gün oralardaydım.

Temmuz; Geldik yılın en yoğun ve uzun seyahatine. Köln’e uçup yeğeni görmek için Brüksel’e geçtik. İki gün yeğeni öpüp, koklayıp Portekiz‘e uçtuk. İlk durak Lizbon. Portekiz de iken Sintra,  Caba de Roca,Cascais  vardı rotamızda. Buradan Marsilya‘ya geçtik. Lavanta tarlalarının en bi güzeli Sault Köyü, akabinde Avignon, Arles, Aix en Provence de harika 2 gün geçirdik. Buradan sahile yöneldik. Toulun, St.Tropez,Monte Carlo ve Nice ile deniz tatilide yaparak full motivasyon ülkeye döndük.Yorulmadık mı evet yorulduk ama değdi.Yalnız maliyetler bölümünü biraz detaylandıracağım. En popüler sezonda orada olduğunuzda dikkat etmeniz gerekenler var!

Ağustos; İnanılmaz bir fiyata Ocak ayında aldığım bir bilet ile 4 günlüğüne Moskova‘ya kaçtık. Uzun zamandır hayal ettiğim bir seyahatti. Kardeşimde bizimle birlikteydi. Tadı hala damağımda Rusya da görülecek çok yer var.  Ancak iki ülke arasında yaşanan bu gerginliğin sonuçları kolay kolay ilişkileri eski haline döndüremez gibi geliyor

Eylül; Dinlenme :)

Ekim;Tatili fırsat bilinip yazlıkta kaçamak yapıldı. Ayvalık‘a gitmişken Cunda‘ya yine yine gidildi.

Kasım; Yaşasın ‘Doğum günü’ ayı. Benim doğum günüm için 4 günlüğüne Slovenya daydık. Ljublijana, Postojna,Piran ve Bled ülkenin gezdiğimiz şehirleriydi.Anlata anlata bitiremediğim bu ülkeye 4 gün ayırdık. Muhakkak listenizi alın derim.

Aralık; 2015 başında planladıklarım yazımda yer alan ve son anda planlayabildiğim Konya var. Şeb-i Aruz törenlerine de bilet bulunca harika 2 gün geçirdik. En kısa sürede notları bloga ekleyeceğim. yarın bir günlük bir Kos adası programım var. Bu arada yılın son günü yılbaşı kutlaması için Brüksel’e uçuyorum Evet ,çok özlüyorum yeğenimi. Sanırım 2016 yılında 2 ayda bir ordayım:) Avrupa’nın en renkli zamanına denk geliyoruz. Rengarenk marketlere her akşam uğranıp, sıcak şarap içilecek efendim. Gitmişken çevredeki birkaç yere daha gitmeyi planlıyoruz.

Maaliyetleride eklemek istedim ancak toplam maaliyeti henüz hesaplayamadım desem:) Artık yazıları ekledikçe sonlarına da maaliyetlerini ekliyor olacağım.

Listeyi tamamlayınca gördümki hemen hemen her ay bir yerlere gezmişim.33 yeni  durak gezilmiş.  33 şehrin 19 tanesi bloğa düşebilmiş. Umuyorum onlarda en kısa sürede eklenerek blogda yerini alacak. Önceliklendirmemi istediğiniz yerler varsa mail atabilir yada yorum bırakabilirsiniz.

Peki yıl başlamadan önce planımda neler vardı. Şurada detaylı yazmışım.

(Rotamızda 2015 te Moskova, Slovenya, Budapeşte, Lizbon, Porto, tekrar bi Brüksel(yeğeni görmek gerek), Batum, Fransa Rivierası(Marsilya, Nice,Cannes, Monte Carlo), Varna,Lübnan(Beyrut), Sicilya , Bakü, Selanik var,

Türkiye’de Trabzon(Karadeniz turu) dan başlayarak kısa bir Karadeniz turu, Gökçeada-Bozcaada, Adıyaman Nemrut, Konya(Şeb-i aruz/bu sene gidemedik maalesef artık 2015 e nasip kısmet dedik)

Görüyorumki sene başında istediğim yerlerin  9 tanesine gitmiş ,33 tane yeni durak ve 3 yeni ülke eklemişim listeme. 2016 daha çok  keşfetmeli, bol seyahatli olsun efendim.