Nihayet seyahatimizin en heyecanlı durağına ulaştık. Bizim için Fas’ın en önemli durağı Sahra Çölü. Önümüzdeki 24 saat burada geçecek. Fas seyahatimizi nasıl planladık, buraya gelene kadarki güzargahımız nasıldı, neden Zagora yerine Erg Chebbi’yi tercih ettik ve tüm seyahatin maaliyeti gibi konular için yazıların linkini bırakıyorum. Kalanlarla devam edebiliriz.

Hani bazen internetteki fotoğraflarla gerçekten oraya gittiğinizde gördüğünüz manzara arasında epeyce bir fark olur ya, Sahra Çölü için bunun böyle olmamasını çok istedim. Tur aracımızın camından bakarken karşımda gördüğüm minik sarı tepeciklerin yaklaştıkça beni hayal kırıklığına uğratmamasını diledim içimden. Madem buralara kadar yolumuzu düşürdük gerçekten metrelerce yükseklikteki o sapsarı kum tepelerini görmek istiyordum.

42668469_280169876164502_6562657461209281347_n(1)Gördü:)

Bir önceki yazıda bahsettiğim gibi Marakeş’ten kiraladığımız 2 gece 3 günlük bir tur ile buraya geldik. Bu turun içine 1 gece çöl konaklaması, deve ile kampa ulaşım ve akşam yemeği dahildi. Maalesef tur şirketimiz çok çok kötüydü. Gidecek olursanız kesinlikle kullanmamanız gereken otel Kasbah de Villa (2 yıldız) , kullandığımız  tur şirketini yakın zamanda buraya ekleyeceğim, notlarımda bulamadım.

Kayıt yaptırdığımız otelin adı Kasbah de Villa. Burada check in yaptırdıktan sonra sadece bir tane sırt çantası almanıza izin veriyorlar. İsterseniz büyük çantada alabilirseniz, çantayı deve üstünde kendiniz taşıyacağınızdan tercih sizin. Kampta su yok , check in yaptığınız otelden suyunuzu temin ediyorsunuz. 1,5 litrelik su ücreti 10 dirhem idi. Benim yanıma aldığım çanta aşağıda , sarı çantalı benim.

IMG-20171028-WA0011

Her ne kadar tur detayında 1 saat demiş olsalar da bizim develerle otelden kampımızı varışımız yarım saati geçmedi. İyi ki de geçmedi çünkü deve ile çölde yolculuk yapmak gerçekten çok zor. Birkaç metrelik çöl tepeleri tırmanıp indiğinizden sürekli çok sıkı bir şekilde tutunmanız gerekiyor.  Size önerim mümkünse çok kısa şortları tercih etmemeniz, bacaklarınız tahriş olabilir.

Bu yolculukta manzara inanılmaz güzeldi. Elimizi bırakıp fotoğraf ve video çekmek çok kolay olmadığından manzaranın tadını çıkardım, gram risk almadım:D

Konaklayacağımız kampa geldiğimizde yine hepimizde bir hayal kırıklığı. Kamp dedikleri yer bezlerden bozma bir çadırdı. Tuvalet yok, özel çadır yok ki turu satarken olacağını söylemişlerdi. Açıkçası ortak çadır kullanmak problem değil ancak bunu ekstra gibi gösterip, ödemesini yapmak ve sonucunda bu manzarayla karşılaşmak çok sinir bozucu oluyor.

Capture

Kampta bolca battaniye ve yastık bulunuyordu. Ben yanımda yastık kılıfı getirdim. Açıkçası  çok titiz değilim ama nedense hayatımda bu sefer lazım olur diye düşünerek özellikle yanıma yastık kılıfı almıştım, iyi ki de almışım.

Çölde gündüz ve gece arası sıcaklık farkı çok oluyor. Benim gibi çok üşüyen biriyseniz mujakkak önleminizi alın. Ekipte tek üşüyen bendim , o nedenle kat kat giyinmiştim.

Develerden iner inmez akşam yemeği saatine kadar bol bol fotoğraf çektik, tepelerden yuvarlandık. Çocuklar gibi mutluydum. Sizin için videoda çektik. Yakında instagram hesabıma düşer.Bulabildiğimiz en yüksek kum tepesine sıralanıp ekipçe güneşin batışını izledik. Saatler süren bir yemek yedik, bol bol sohbet ettik. Çekya’lı bir çift ülkelerinde şifa niyetine içtikleri votkaya benzer  bir içecek ikram ettiler. Maalesef tüm seyahat için ayırdıkları miktarı o akşam birkaç saatlik sohbet esnasında ekipçe  tükettik.

Neyse ki akşam yemeğimiz ve çok sempatik bir kamp görevlimiz vardı. Akşam gayet lezzetli bir yemek yedik (tabiki tajin, aksini düşünmeniz beni üzer) ve kamp görevlimiz bize yemek esnasında davuluyla minik bir şov yaptı. O akşam ateş yakılmadı. Tabi bizim hayalimiz ateş başında bir müzik ekibiyle yapılan güzel bir şov idi ama neyse. Bu tur bize çok şey öğretti. Neyse ki ekip inanılmaz uyumluydu, değiştiremeyeceğimiz bir şey için yaşadığımız anın keyfini kaçırmamaya karar verdik.

IMG-20171028-WA0013

IMG-20171028-WA0015

IMG-20171028-WA0016

IMG-20171028-WA0017

IMG-20171028-WA0035

Capture

Çöl konaklaması için envai çeşit seçeneğiniz var. Sıcak sulu özel banyolu vb. uzar gider. Maalesef benim konakladığım yer iyi bir örnek değil. Bu nedenle benden 1 yıl kadar önce Fas’a giden bir arkadaşımın kaldığı Marhaba Camp’ı önerebilirim. Kendisinin yazdığı yazının linkinide buraya bırakıyorum.

Sabah gün doğumunda kamp görevlimiz bizi uyandırdı.  Çantamızı toparlayarak develerin bizi alacağı kamp yakınındaki buluşma yerine yürüdük. O esnada kumların, gökyüzünün aldığı rengi daha önce hiçbir yerde görmemiştim. Ağzım açık bir sağa bir sola bakıyorum. Kimseden çıt çıkmıyordu, herkes bu muhteşem güzelliğin tadını çıkarıyordu. Çöl ile ilgili aklıma gelen ilk sahne hep o anki manzara oluyor.

Capture1

Capture2

Capture3

Capture5

Capture6

Capture7

Develere binmeden önce kamp görevlimize minik bir bahşiş verdik.Bir eksik deve getirmişler, şaşırdık mı ,tabiki hayır. Develerle kahvaltı yapacağımız otele devam ettik Burada çok hızlı bir kahvaltı ederek dönüş yoluna geçtik. Marakeş’e 9 saatlik bir yolumuz vardı ve bizim  yurda dönmeden önceki son günümüz idi.