Yunanistan‘ın eğlence ile ün salmış, yel değirmenleri ile göz kamaştıran, plajlarıyla yaz tatillerinin vazgeçilmezi,beyaz evlerin cenneti Mikonos rotamız.

Gemide ilk gün;Gemiye girdiğiniz anda harika bir salon karşılıyor sizi.Odalarımıza geçtikten sonra hemen tatbikatlarla ilgili anonslar yapılıyor, nelere dikkat edeceğiniz, tüm detaylar veriliyor ve ilgili saatteki tatbikat hakkında bilgi veriliyor, ilk iş güvenlik, bu tatbikata katılmak zorunlu. Toplanma salonlarına ilerliyorsunuz, mürettabat tarafından sürekli yönlendiriyorsunuz.

tatbikat

Odanıza hergün kapınızın altından bir dosya bırakılıyor, burada bir sonraki güne ait tüm detaylı bilgileri bulabiliyorsunuz. Bu dosyaları hemen çöpe atmayın! Kahvaltı, öğlen, akşam yemek saatleri, eğlence programı, tur programları , bunları takip etseniz bile dolu dolu geçer günleriniz:)

Biz tatbikattan sonra odalarımıza yerleşmek ve dinlenmekle geçirdik,

Akşam üstü Mikonos’a yaklaşmakta olduğumuz anonsuyla güverteye çıktık ve Mikonos manzarası keyfi yaptık. Öncelikle başlıkta belirttiğim gibi hemen bir itiraf yapmalıyım. Ada küçük, adanın yerleşim yeri tahmin ettiğimden çok daha küçüktü. Bu nedenle şaşkınlığımı gizleyemedim.Yüz ölçümü Gökçeadanın 3 te biri olan bir ada burası. Ünü ise çoktan boyunu aşmış.

20130711_195718

Turun bu aşamasında Mikonos’ u gündüz gözüyle çok kısa bir süre  görme şansınız var ama inanılmaz bir rağbet var, baknız kapının hali. Bu nedenle biz biraz bekledik ve Mikonos’ u akşam keşfedelim dedik. Zaten bilen bilir Mikonos gece hayatıyla ünlüdür:P Ancak farklı tur programlarıyla tam gün adayı görme ve adanın şahane sahillerinde, ünlü beach parti atmosferinde yüzme şansınızda var. Tercih size kalmış.

20130711_202843

Geminin demirlediği limandan Mykonos meydanına size götüren shuttle lar var, gidiş dönüş 7 €, Yürüyebilirsinizde, tercih sizin, gece saat 3 e kadar sürekli çalışıyor bu otobüsler.

İlk iş şahane bir akşam yemeği. tercihimiz rehberlerimizin önerisiyle Salparo,

soframız ve mutlu biz.

20130711_221317

20130711_222854

20130711_223409

20130711_222458

mikonos yemek

20130711_221400

Yunanlılarla çok ortak noktamız var, aynı denizi, aynı kültürü paylaşıyoruz,  masadan da anlaşılıyor sanırım. Ücretlerde çok uygun. Bu tur boyunca gözünüze çarpan bariz bir ekonomik kriz var. Fiyatların ciddi bir biçimde düşmesi Cruise sayılarındada artışa neden oldu, 200€ ya cruise a katılabiliyorsunuz. Hediyelikler , yemekler gerçekten ucuz. Mikonos’tan aldığımız küçük hatıralar.

düzeltme-mikanos

Bu yemekten sonra ise ünlü yel değirmenlerini görmeye gittik ve tabiki ünlü dondurmasını yedik  Mikonos’un dar ve rengarenk sokaklarında kendimizi kaybettik.

20130712_0106061

20130712_010256

mikanos sokaklar

20130712_005022

Mykonosta ünlü pelikanımızda var tabi, biz maalesef resim çekinemedik, ancak kendisini gördük , sanırım şuan yeryüzündeki yediği önünde yemediği arkasında olan en rahat pelikanı, hayat mücadelisi yok, üstüne istemesede oldukça ünlü , hayat ona güzel.

mikanos-pelikan

Ben gece klüpleriyle ilgili şunu söylemeden geçemeyeceğim, sayı olarak oldukça fazla ancak her yer tıklım tıklım, konseptte ilginç geldi bana, çok yüksek bir  müzik var ancak sokaklara kurulan masalarda sohbet etmeye çalışıyorlar, gece klubü konsepti bu açıdan ilginçti.

Mikonos un gündüz plajlarınıda görmek isterdim ancak turumuzda akşam görmüş olduk , yüzmekte ayrı bir keyif olurduJ

Sanırım sadece yüzmek için ayrı bir plan yapılabilir, bunu da listeme ekleyeyim,