Ulsan’dan sonraki durağımız Busan. İş nedeniyle Ulsan’da olduğumuz için Busan ziyaretlerimizi günübirlik olarak planladık.

Şehir rehberine başlamadan evvel Güney Kore ile ilgili birçok pratik bilginin yer aldığı notlarım için tıklayabilirsiniz.

Seul Gezi Rehberi için tıklayın

Ulsan Gezi Rehberi  için tıklayın

Seul’den tren ile direkt olarak Busan’a geçebilirsiniz. Biz Ulsan’dan  otobüs ile ulaştık. Yolculuk yaklaşık 1 saat sürüyor ve tek yön bilet fiyatı 4400 won. Bizim ülkede bulunduğumuz dönemde 1000 won=4.24 TL idi. Yani 75 TL ödemiştik.

Capture

Capture2  Biletle tabelayı eşleştirme çalışmaları

Busan Güney Kore’nin Seul’den sonraki en ünlü şehri. Ülkenin güneyinde yer alıyor. Sahilleri ile ülkenin tatil merkezi konumunda.

Bizim kısa zamanda görmeyi başardıklarımızı aşağıya sıraladım. Notlarımın arasında yer alan ancak zaman yaratıp gidemediklerimizde yazının sonunda  yer alacak. Maalesef konaklama konusunda bu yazıda bir öneride bulunamıyorum. Tamamen gezilecek yerlere odaklanacağız.

Şehir içi ulaşım için hem otobüs, hem metro hem de taksi kullandık. Zaman kaybını önlemek adına ilk durağımıza taksi ile gittik. Nispeten daha uzakta olan tapınak için otobüs, şehir içindeki diğer yerler için ise metro kullandık.

Capture4

Nampo-dong Caddesi

Hani her şehirde olmazsa olmaz en işlek, en meşhur cadde vardır ya ,bir turistin gittiği gibi görmeden gelmemesi gereken, bol bol kafe , hediyelik eşya alışverişi yapabileceğiniz irili ufaklı dükkanların olduğu cadde vardır. İşte Busan için bu caddenin adı Nampo -dong.

Plajlar: Yazının başında bu bölgenin plajlarıyla ünlü olduğunu söylemiştim. Denize girmekte vardı planımda , halbuki ne güzel duygularla yanıma bikini almıştım. Gelin görünki hayaller ve gerçekler bazen eşleşmiyor. Hayalimin geldiği  nokta aşağıda. Denize girmeyi bırakın. kıyısında dolaşmak bile tehlikeli olabilirdi, o derece kötüydü hava.

Haeundae ve Gwangalli plajlarında gittik. Haeundae kısmında biraz yürüyüp Gwangalli’ye geçtik. Çünkü oradaki köprüde oldukça meşhurdu.

Gangwelling Plajına 2 numaralı hat ile ulaşılabilir. Metrodan çıktıktan sonra biraz yürümeniz gerekiyor.

Capture5

Maalesef hava çok kötü olduğundan bırakın denize girmeyi Gangwelling Köprüsülü manzaranın tadını dahi çıkaramadık.Bu arada köprü gece ışıklandırılmış hali ile epey ünlü. Biz akşam yemeğini bu köprü manzarasına karşı yemek istedik.

Ekran Alıntısı

Haedong Yonggungsa Temple

Eğer bu şehirde bir tapınak gezme hakkınız varsa onu kesinlikle bu budist tapınağından yana kullanmalısınız. Tapınak 1376 yılında inşa edilmiş ve bu sürede göreceğiniz bir çok  tapınağının aksine kendisi deniz kenarında yer alıyor. Otobüsten indikten sonra sahile kadar yürümeniz aynı şekilde tapınağa varıncaya kadar denize paralel ilerleyen patikadan yürümeniz gerekiyor. 181 nolu otobüs ile ulaştık .

Bu seyahat boyunca bir çok tapınak gördük ve ibadet şekillerine denk geldik. Ancak bu tapınaktaki kadar hafızamıza kazınan bir yer olmadı diyebilirim. Ellerindeki tespihler dua edişleri bizdeki namaz hareketlerine çok benziyordu.

Seyahatimiz muson yağmurları dönemine denk gelmişti. Açıkçası yağmur nedeniyle tüm seyahat boyunca en zorlandığımız yer burası oldu. Otobüsten inip tapınağa gidene kadar o kadar ıslandık ki ne yağmurluklarımız ne şemsiyelerimiz işe yaradı, öyle bir yağdı ki pasaportları ıslanmaktan zor kurtardık. Bir müddet yağmur şiddetini azaltır mı diye bekledik, ancak imkansız gibi görünüyordu. Yapacak bir şey yok dedik ve otobüsün geçtiği ana caddeye ulaşıncaya kadar epey ıslandık.

34982359_193406148033804_177295343740780544_n(1)
kore tapınak

United Nations Memorial Cemetery (Birleşmiş Milletler Kore Savaşı Şehitliği-UNMCK

Burayı yazının en sonuna bıraktım. Çünkü yazarken dahi  tekrar etkileneceğimi ve bu andan sonra diğer kısımları yazamayacağımı biliyordum. Ziyaretten sonra uzun bir süre kendime gelemediğim bir yer burası.

Kuzey -Güney Kore savaşı 1953 yılında bitiyor ve tampon bölge kuruluyor. Savaşın sebebi ,destekçileri, doğrusu yanlışı  bu konulara çok girmek istemiyorum. Ben bu savaştan geriye kalan kaybedilen canların sayısına  bakıyorum. Bu bile dehşete düşmenize yetiyor. Kuzey Kore’den 1,5 milyon! Güney Kore’den ise 1 milyon insan! hayatını kaybediyor. Toplam 16 ülkeden  can bu savaşta hayatını kaybediyor ve 40.000’i  Birleşmiş Milletler askeri. En büyük kayıplar ise Amerika (36.000), Birleşmiş Milletler ve 721 kayıp ile Türkiye.

Güney Kore Dünya’nın bir çok farklı yerinden gelip canlarını kaybedenler için bu şehitliği  yapıyor. Şehitlikte 13000 civarı mezarlık bulunuyor ve burası Dünya’nın tek Birleşmiş Milletler Mezarlığı.

35998698_199056164273977_1918200126027857920_n(1)

Biz geniş bir alana  yayılan şehitliğin bilgilendirme merkezi tarafından değil ters yöndeki kapısından girdik, bu nedenle önce şehitliği gezdik, bilgilendirme binasını en son ziyaret ettik.  Mezarlık boyunca şehitlere adanmış bir çok anıt var. Özellikle havuzların yer aldığı bölge sonsuzluk hissiyatı uyandırıyor.

35575153_603011496751926_2493969680654401536_n

Mezarlara gezmeye başlayıp Türkiye kısmına geliyoruz. İşte bu noktada mezar taşında yer alan 19-20 li yaşları gördükten sonra kendinize engel olamıyorsunuz. O kadar gençler ki diliniz düğümleniyor, ne söylebilirim inanın aklıma bir cümle gelmiyor. Türk mezarlığında Türkiye’den gelen devlet büyüklerinin açılışlarının yaptıkları anıtlar yer alıyor.

Hayatımda ilk defa yurt dışında ziyaret ettiğim bir noktada Türkçe  açıklama videosuna denk geldim. Kapıdan girerken nereli olduğumuzu sordular. Türküz diyince aynı anda eğilip uzun süre selam verdiler.   Busan’a gelene kadar zaman geçirdiğimiz her şehirde Türk olduğumuzu anladıklarında çok içten bir şekilde karşılık aldık. Özellikle Busan’da gece pazarında yanımızdaki insanlarla uzun süre sohbet etmiştik, Türkiye ile ilgili bu kadar bilgili olmalarına şaşırmıştık, sürekli olarak kardeş olduğumuzu vurguluyorlardı. Türklerin burada gerçekten sevildiğini anlayabiliyorsunuz.Ancak bu şehitlik  bu sevginin ve minnettarlığın yüreğinize çarptığı bir yer. Bilgilendirme videosunu izleyip tekrar şehitliğe yönelirken gözümden akan yaşlara engel olamıyordum ancak  kapıdaki görevlinin beni gördükten sonra aynı şekilde gözünden yaşlar süzülmesi beni daha da duygulandırdı.Uzun bir süre kendime gelmeyi bekledim.

Bazı mezarların yanında çiçek olduğunu gördük. Bunun sebebini sorduğumuzda o kişinin doğum günü olduğnu öğrendik. Doğum günlerinde mezarlarının başına çiçek bırakılıyor. İsterseniz internet sitesinin üzerinden sizde o gün doğum günü olan şehitimize çiçek armağan edebiliyorsunuz. İnternet sitesi Türkçe. Burası Güney Kore’ye  gidildiğinde ziyaret edilmesi gereken en önemli yer bence.

Şehitliğe ulaşım: Otobüs durağından 2 numaralı metro ile buraya ulaşabilirsiniz. Biz  Busan otobüs garından taksi ile geçtik ve 8000 won tuttu.

Not: Sabah 10.00 ve akşam üzeri 16:00 ‘da izlemek isterseniz bayrak değişim töreni yapılıyor.

Son olarak Busan ‘da gidemediklerimizi aşağıya ekledim:

• Gitmeden önce en çok görmek istediğim bölgelerden biri Gamcheon idi. Bu bölgedeki evler savaştan sonra renklendirilmiş
  • Alışveriş için  Jagalchi, Bupyeong Kkangtong ve pazar günleri  kurulan Gukje marketi not alabilirsiniz. Tüm Kore  seyahatim boyunca alışveriş hakkımı Seul’dan yana kullandığımdan buraları es geçtim.
  • Jagalchi Balık Pazarı ‘na biz gidemedik ancak listeye not olarak bırakmak istedim.
  • İlginize çeker ise şehrin birde Busan Tower isimli kulesi mevcut
  • Şehirde müze için zaman ayırabilirseniz Busan Museum, Busan Modern History Museum,Museum of Contemporary Art Busan ve Busan Museum of Art ‘ı ziyaret edebilirsiniz.