Her yaz muhakkak gitmeliyiz diye niyetlenip bir türlü yolumuzu düşüremediğimiz Foça’ya nihayet bu sene kavuştuk. Küçüklüğümden beri her yaz kısa ya da uzun süreli ama muhakkak en az bir kere Ayvalık’a gelirim. Bu yaz tatil süresi biraz uzun olunca bunu fırsata çevirip yakın yerlerede gitme fırsatı yakaladım.

Foça taş evleri, masmavi koyları ile her daim Ege’de yazlıkçıların olmazsa olmaz adreslerinden biri idi. Ben de gidip şu deniz ile kavuşayım, sokaklarında gezip anlatıldığı kadar varmıymış göreyim dedim.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ayvalık(Sarımsaklı)- Foça  (Yeni Foça)’ya ulaşmak araba ile bir buçuk saati biraz geçiyor. Bu güzargahta ilk durağımız Yeni Foça oluyor. Hemen Yeni Foça tabelasını takip edip limana kadar iniyoruz. Arabamızı La Petra otelinin yakınındaki ara sokaklarından birine bırakıyoruz. Bu arada bu otelide konaklama için tavsiye ederim. Gökhan Aliağa’da ki işi nedeniyle burada konaklamıştı ve çok memnun kalmıştı. Biz günübirlik geldiğimizden konaklamadık ancak daha önce kaldığı bir otel olduğu için belirtmek istedim.

Tahmin edeceğiniz üzere limana araçla giriş yasak, bu alan yaya yolu olarak ayrılmış durumda. Sahil boyunca çeşit çeşit kafeler, restorantlar sıralanmış durumda. Yine ücretsiz plajda bu güzergah üzerinde. Plajda şemsiyeler belediye hizmeti:) şezlong yok, erken gelip bir şemsiyenin altına çökeceksiniz. Yol üzerinde tepeden buradaki denizin inanılmaz güzel bir rengi vardı. Plaj epey kalabalık ancak bu bölgede kalırsanız ve aracınızın olmadığı yani daha sakin yerlere hemencecik kaçabilecek durumunuz yok ise kullanabileceğiniz, denizin şahane olduğu bir plaj burası. Yeni Foça tam bir yazlıkçı mekanı. Alabildiğine siteler, pansiyonlar var. Sakin ve oldukça düzenli bir yer.

Burada çok zaman kaybetmeden güzergahımıza devam ediyoruz. Aslında bizim aklımız Eski Foça’da. Tabi yaz ayında burada olduğumuzdan Eski Foça sokaklarının keşfini akşama bırakıyoruz. Şimdi deniz zamanı.

Foça Sahilleri- Denize Girilebilecek Plajlar

Yeni Foça’dan Foça’ya doğru sırasıyla denize girilebilecek koylardan, plajlardan bahsedeyim.

Capture

Öncelikle ilk karşımıza çıkan Mambo Beach oluyor. Bu koy nispeten rüzgarsız. Giriş ücreti Hafta içi 30 TL , haftasonu 40 TL. Biz diğer koylarıda görmek istediğimizden yola devam ediyoruz.

Sazlıca Plajı; Mambo Beach’e oldukça yakın , arabayla 5 dakikalık bir mesafede. Burası internette en çok övülen yerlerden biriydi. Yukarıdan baktığımızda denizin rengi gerçekten mükemmel gözüküyordu. Giriş 15 TL ancak çok kalabalık olduğundan şezlong ve şemsiye veremeyeceklerini söylediler. Hemen arkasında yer alan çamlık alanda mangallar yakılmaya başlanmıştı, biraz fazla duman altı idi. Bu konsepti sevmediğimden planımıza göre yüzeceğimiz bu koyu es geçtik. Ancak daha sakin bir güne ve saate denk gelirseniz burası iyi bir alternatif.

Yol üzerinde Foça Port Beach ve Polien Beach alternatif olabilir. Foça Port Beah aileler için uygun ancak genel ortalamaya göre pahalı.

Hanedan Beach; biz tercihimizi buradan yana kullandık. Haftasonu giriş ücreti 25 TL, ücretsiz otopark var. Denizi çok güzel ancak kumsal taşlık, alıştığımız Sarımsaklı Plajı’ndaki sarı kumlar yok burda. Çok geniş bir alana yayıldığı ve şemsiye şezlong adedi yüksek olduğundan rahatlıkla yer bulduk. Duş imkanı var ve isterseniz gölgede armut koltuklarda dinlenebileceğiniz özel bir yeşil alanıda var:) Her ne kadar şemsiye kiralamış olsakta ben bu şekilde gölgelik alanlarıda çok seviyorum. İşletmenin çok pahalı olduğunu söyleyemem. Plajı kirletmemek adına boş  şişeler için belirli aralıklarla kasalar konulmuş ve çok sık çöp kutuları yerleştirilmiş. Yeme içme alışverişi için kart sistemi çalışıyor. Karta nakit ya da kredi kartı ile dolum yapabiliyorsunuz. Gün sonunda kalan tutarı nakit iade alabiliyorsunuz.

Capture

Eski Foça Gezilecek Yerler

Taş Evler & Ara Sokaklar

Geldik günün en güzel saatlerine. Deniz sefamız bittiğine göre birazda gerçek Foça’yı görme zamanı.Foça’nın en önemli özelliği birbirinden güzel taş evleri. Sokaklarda gezinmek burada yapılması gereken en önemli aktivite. Reha Midilli Caddesi Eski Foça civarının merkezi kabul edilebilir. Biz buraya yakın bir yerde sahile çok yakın bir ara sokakta arabımızdan kurtuluyoruz. Caddeyi hızlıca yürüyüp asıl merak ettiğimiz ara sokaklara dalıyoruz. Caddedeki kalabalıktan sonra sakin sokaklarda gezinmek iyi geliyor. Benim vaktim yok direkt hedef odaklıyım derseniz evleri görmek için sahilde yer alan Focaaşk tabelasını(hani şu Amsterdam tabelası varya onun Foça versiyonu:))sağınıza alarak devam ettiğinizde minik taş evler tabelasını görüp sola dönerek o bölgeyi gezebilirsiniz. Ancak bence yinede rastgele sokaklarda gezerseniz çok daha keyifl alırsınız.

Beş Kapılar Kalesi ve Tarihi Surlar

Bu bölgeyi bitirdikten sonra  sırada şehrin kalesi var. Yürürken hızımızı alamamış surların diğer tarafından çıkıvermişiz. Buradan Beş Kapılar Kalesi sağımızda kalacak şekilde merkeze doğru yürümeye başladık. Bu kale adını hakikatten surlar boyunca yer alan 5 büyük kapıdan alıyor. Surlar içerisinde aynı zamanda bir çok sanatsal etkinliğin düzenlendiği bir alan mevcut. Burayı es geçmeyin. Hatta evinize hatıralık ya da eşe dosta hediyelik birşeyler alacaksanız kesinlikle buradaki sanatçıların el emeği magnetlere, taş boyamalara bir şans verin.

Kybele Açıkhava Tapınağı

Yürümeye devam ediyoruz. Yolun iki kişinin geçebilecği şekilde daraldığı yerde Kybele Açıkhava Tapınağı tabelasını görüyorum. Haliyle heyecanla devam ediyorum, Beklentim kocaman bir tapınak göreceğim yönünde ancak dikkat etmezseniz tam olarak neresi olduğunu anlayamayacağınız bir alan burası. O noktaya geldiğinizde bir açıklama eklenmiş olması gerekirdi diye düşünüyorum.

Eski Foça Sahil Şeridi

Buradan sonra sahili takip edip günü batıracağız. Eski Foça sahiline kocaman bir parantez açmak istiyorum. Çünkü Gökhan ve ben bir gün emekli olduğumuzda uzunca bir süre yaşamak istediğimiz yeri bulduk sanırım. O kadar güzel bir sahili var ki öyle özel bir plaj aramanıza gerek yok, evinizden çıkıp hop denizde bulabilirsiniz kendinizi.  İnsan profiline bayıldık biz. Kimse kimseyi rahatsız etmiyor. Her 5-10 metrede bir iskele var, içeceğini, sandalyesini havlusunu alan sevgilisiyle, arkadaşlıyla, ailesiyle buraya gelmiş gün batımına kadar hatta sonrasında da denizin keyfini çıkarıyor.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERABuranın meşhur dondurmacısı, her daim uzun sıralar var önünde , biz denemedik :)

Gün Batımı en iyi burada izlenir…

Kavala Cafe&Winehouse

Sahil şeridinin sonunda çok tatlı bir taş ev görüyoruz. Burası aynı zamanda günü batırabileceğiniz en keyifi mekanlardan biri. Lokali, turisti herkes burayı öneriyordu. Biz sokaklardaki gezintimiz bittikten sonra 19:15 civarı mekana geldik. Eğer şahane manzarayı kesintisiz görmek ve deniz kenarındaki masalardan yer kapmak istiyorsanız  erken gelmenizde fayda var. Biz şansımıza deniz tarafındaki son masayı kapıyor ve siparişimizi veriyoruz.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jambonlu pizza ve kırmızı şarap bu akşamki menümüz. Gün batımına en çok kırmızı şarap yakışır. Pizza inanılmaz lezzetliydi , çıtır çıtır , incecik tam sevdiğim gibi. Ancak porsiyon biraz küçük, çok açsanız iki tane sipariş vermenizi tavsiye ederim. Şarapta tercihimiz LA ANTRE CABERNET SAUVIGNON- MERLOT. Kesinlikle tavsiye ederim, çok lezzetliydi. Fikir vermesi açısında pizza 25 TL, içtiğimiz şarabın kadehi 26TL şişesi ise 100TL.

Günü burada batırdık ve insanlar halen denize girip gün batımındaki bu harika manzara ve denizin keyfini çıkarıyordu.

Pek tabi şarabınızı atıştırmalıklarınızı kendiniz alarak keyifli bir gün batımı izleyebilirsiniz. Sahil boyunca yer alan iskelerin tümü bu konuda alternatif olacaktır. Ama benim önerim kesinlikle Kavala Winehouse devamındaki sahil tarafındaki yolu takip ederek karşınıza çıkan ilk iskele de erkenden yer kapmak olacak. Burası gün batımı için en keyifli yer diyebilirim.

Her nedense son dönemde ani kararla ve kısa süreli yaptığımız gezilerimiz (Datça gibi) inanılmaz keyifli geçiyor ve tadı damağımızda kalıyor. Foça’da onlardan biri idi.Bir kez daha oh be yaşamak ne güzelmiş dedik bugün günü batırırken. Ne dersiniz bir başka yaza kavuşurmuyuz Foça’yla.