Japonya’da şehirleri keşfetmeye devam ediyoruz. Osaka’dan sonraki durağımız Nara kenti. Bizim Japonya’da ki günlerimiz iş programı değişince elimizde olmayan sebeplerle ilk planladığımız programa göre  3 gün  kısaldı. Bu nedenle Nara’ya gidip gitmeme konusunda oldukça kararsız kaldık. Ancak kısa sürede olsa kesinlikle uğramamız gerektiğine karar verdik. Geyikleri görmeden dönmek istemiyordum.

Rehbere başlamadan önce Japonya kültürü ile ilgili genel bilgilendirme yazısını okumanızı tavsiye ederim.

Osaka’dan Nara’ya gitmek için Namba istasyonundan kırmızı renkli Kintetsu hattını kullanıyoruz. İneceğimiz durak A28 . Yolculuk yaklaşık 1 saat sürüyor. Kişi başı bilet ücreti tek yön  530 yen.

Nara, görülebilecek en ilginç şehirlerden biri…

En azından benim için en tuhaf hissettiyim yerlerden biriydi. Tarihi yapıları ,muazzam güzellikteki doğası bir yana geyiklerine ayrı parantez açmak gerekiyor. Tren istasyonunda parka doğru ilerledikçe kalabalıkların sebebi geyikleri görüyorum. Açıkçası sadece belirli bir bölgede olduklarını düşünüyordum.  Halbuki şehre girişten itibaren sizi karşılıyorlar. Tapınakları gezerken oradalar, yürürken yanınızda bitiveriyorlar, siz bankta dinlenirken oda gelip yanınıza çöküveriyor, resmen heryerdeler. İsterseniz kurabiye alıp besleyebiliyorsunuz. Kurabiyeyi almadan önce eğilirseniz onlarda selam veriyorlar ben beslemedim ancak sizin niyetiniz varsa kalabalık bir grubun içine paketle dalmayın,beklemek konusunda sabırlı değiller, biraz agrasifleşebiliyorlar.

İnanışa göre Kasuga Taisha tanrısının beyaz bir geyiğe binerek geldiğine inanılıyormuş, bu şehirde çok uzun zamandır geyikler kutsal hayvan olarak kabul görülüyor.

36968990_647042525671235_6462243643653619712_n(1)

Nara Gezilecek Yerler

Nara şehrinde görülmesi gereken yerler tarihi bölge içinde toplanmış durumda. Varır varmaz hemen turist bilgilendirme ofisinden bir harita alıp kalabalıkları takip ediyoruz. Zaten görülmesi gereken yerler 10-15 dakikalık yürüme mesafesinde. Ancak bu 10-15 dakika epeyce uzuyor. Çünkü geyikleri görünce resim çektirmekten, şaşırmaktan ilerleyemiyorsunuz:)

4r

Nara parkı içersinde bir çok tapınak var. Bizim orada bulunduğumuz gün ciddi bir kalabalık ve inanılmaz sıcak, nemli bir hava vardı. Nefes alınamaz durumdaydı. Sezonda buranın kalabalığını tahmin bile edemiyorum. Açıkçası biz tüm tapınakları gezmedik, biraz seçiçi davranmaya çalıştık. Tapınak dışında da bol bol geyiklerin arasında yürüdük.

Önemli bir not eklemek istiyorum. Tapınakların bir çoğu saat 5 gibi kapanıyor. Dolayısıyla planınızı buna göre yapmayı unutmayın.

TODAİJİ TAPINAĞI

Bir olmazsa olmaz ile başlayayım. Bu tapınak Nara’nın en önemli yapısı ve hatta simgelerinden biri. Burası Dünya’nın en büyük ahşap yapısı. Uzaktan resim çektiğinizde insanlar minicik duruyor. Kesinlikle en etkileyici yerlerden biri. Ayrıca içerisinde yine Dünya’nın ikinci büyük Buda heykeli bulunuyor ki kendisinin 500 ton olduğu söyleniyor. 500 ton!

tapınak 2

tapınak 1

Dikkat! burası en turistlik en kalabalık yer, hemen girişinde turist otobüslerinin durduğu otopark var. Dolayısıyla burada birazcık sıra beklemeniz muhtemel.

Giriş: 500 JEN

kalabalık

TAMUKEYAMAHACHİMANGU TAPINAĞI

burası gezdiğimiz diğer tapınaklara göre oldukça küçük. Yine diğerlerine göre yapısı da birazcık farklı. Daha bölüm bölüm oluşturulmuş ve kapalı alanı çok büyük değil. Yolunuzun üzerinde olacağından bence bir uğrayabilirsiniz zira dinlenebileceğiniz  bir alanı var!

Yeri gelmişken büyük tapınakların bir çoğunda serinlemeniz için çeşme, serin bir oda bulunuyor. Burada ücretsiz su içebiliyorsunuz hatta aldığınız yere bırakmak koşuluyla dinlenirken yelpazeleride kullanabiliyorsunuz. Düşüncelik ve tatlılık seviyesi…:)

Capture

e

TODAİJİ NİGATSU-DO

Nara’da çok sevdiğim bir başka tapınak Todaiji Nigatsu. Nispeten daha tepeye konumlandığı için şahane bir Nara manzarası sunuyor. Burası dinlenmek, bulunduğunuz yerin tadını çıkarmak için en güzel tapınaklardan biri. Sessiz, sakin bir ortam, çeşmenin sesi ve güzel manzara…

Giriş ücretsiz.

3re

Buradan sonra sıcak hava ve bol yürüyüş ikilisi bizi biraz  acıktırdı. Parkın içindeki geleneksel Japon lokantasında tavuk pilav yedik. Yine yemek çok lezzetliydi. Gerçekten Japonya’da ne yesem ne denesem acaip beğendim. Bu yemek ve tatlı için içeceklerimizle beraber 1810 yen ödedik. Bu arada Japonya’da lokantaların önünde yemeklerin görselleri tam bir sanat eseri gibi sergileniyor. Menülerin , yemeklerin altında fiyatları da yazıyor. Dolayısıyla karar vermek işini oldukça kolaylaştırıyor.

1e 2

NARA PARK

Japonya’da bulunduğumuz süre boyunca sanırım en bunaltıcı hava Nara’da iken vardı. Neyseki muson yağmurları imdada yetişti tam gezimizin bitmesine yakın parkta deli gibi bir yağmur başladı. Neyseki erken dindi. Tabi tüm kalabalık dağılınca ortamda o kadar güzel bir manzara oluştuki. Nara Park’ta yer alan onlarca geyiğin ıslak çimler üzerindeki güzelliğini size anlatamam. Hafızama kazıdığım anlardan… Burada kendimi tutamayıp bol resim ekliyorum:)

geyik 2 geyik

dege

geyik 3

KOFUKUJİ TAPINAĞI

Biz bu tapınağa trene dönüş yolunda uğradık. Eğer içerisindeki tapınaklara girmezseniz ayrıca bir ücret ödemenize gerek yok. Ancak tapınakların bulunduğu alana girip resim çekebiliyorsunuz. İnanın  biraz geyiklerin peşinden gittim desem yalan olmaz. İnstagramda takip edenler bilirler annesini arayan br geyiğin videosunu yüklemiştim IG TVye onun peşinden gittim:) Buradan sonra istasyona doğru yol aldık.

son tapına2k

Son tapınak

Biz gitmedik ancak görülmesi gereken önemli tapınak ve noktaların bir kaç tanesini buraya ekleyeyim. Kasuga-taisha tapınağı(burası biraz tepede, o esnada çılgın bir yağmur başlamıştı , devam edemedik yola),Tamukeyama Hachiman Shrine tağınağı, tapınağın hemen yakınındaki Manyo Botanical Garden (burada yemekte yiyebilirsiniz), Ulusal hazine Müzesi (maalesef bu şehirde müzeleri  listemize alamadık hiç).

Son olarak bitirmeden önce kısa bir önerim daha olacak.  Nara için az vaktiniz var ise yarım gün ya da min 3-4 saat zaman öngörebilirsiniz. Örneğin biz normalde 2 tam gün Kyoto planlamıştık ama Nara’yı görmemek içimize sinmediği için sabah erkenden Nara’ya geçip oradan tren ile  Kyoto’ya geçtik. Her istasyonda büyük bavullarınızında rahatlıkla sığabileceği boy boy dolaplar var. Büyük boy dolap için tüm gün 600 yen ücret ödedik. Yani Osaka’ya geri dönmeye gerek yok. Sırada Kyoto rehberi var.

Buraya yorgun ama mutlu bir Sema bırakayım:)