Uzun süredir planladığımız ama bir türlü fırsat bulamadığımız Alsas şarap rotasını nihayet geçtiğimiz hafta gerçekleştirdik. Gittiğimiz dönem itibariyle Noel pazarları kurulduğu için haliyle rotanın adı Noel pazarlarına evrildi zira şarap tadımı ikinci planda kaldı desem yalan olmaz. Tabi ki bol bol tadım yaptık ama köylere ya da kasabalara adım attığımızda asıl amacımız o rengarenk atmosferi yaşamaktı. Şimdi kısa bir açıklama yapayım. Bizim bu Noel pazarlarına olan sevgimiz 2009 Almanya’da ki Erasmus dönemimize dayanıyor. Bir çoğunuzun bildiği üzere genel olarak Avrupa kentlerinde hayat 18.00 itibariyle son bulur. Böyle kalabalık bir yer bulmak biraz zordur. Noel pazarlarının kurulduğu dönemde ise hafta içi ya da hafta sonu olsun fark etmez herkes kendini bu pazarlar atar. Dolayısıyla kış döneminde Almanya ‘da Erasmus yapan bir öğrenci olarak inanılmaz keyif almıştık. Ayrıca o rengarenk süslemeler, atlı karıncalar vs. gerçekten görsel açıdan inanılmaz doyum veriyordu. Ülkemize dönüp çalışmaya başladıktan sonra ise her sene bu dönemde bir şehirde Noel pazarlarını ziyaret ediyoruz. Gelenek gibi oldu bizim için.

75244404_957589524627959_2760946311588444146_n(1)

Neyse konuyu çok uzattım hemen rehbere geri dönelim bu rotanın ve bölgenin özelliğinden çok kısaca bahsedelim. Alsas (Alsace) Fransa’nın 26 bölgesinden biri. Konum olarak hem Almanya hem de İşviçre’ye sınırı var. Bu bölgedeki şehirler için özellikle Almanya ile uzun yıllar boyunca mücadele verilmiş. Bölgenin Fransa’ya geçişi de 20.yy’ın ikinci yarılarına denk geliyor yani anlayacağınız çok eski sayılmaz. Dolayısıyla bölgede pek bir Fransa’dayım hissiyatı almayabilirsiniz. Zaten Almanca anlaşmanız bile mümkün. Mimari olarak kesinlikle Almanya’nın etkisi altında kaldığını söyleyebilirim.

Bölge şarap üreticiliği özellikle beyaz şarap üretiminde Dünyaca ünlü. Birbirinden farklı üzüm çeşitleri üretiliyor. Marlenheim’den Thann’a 170 kilometrelik  bir yol şarap yolu. Üzerinde şarap üreten, tadım yapabileceğiniz onlarca köy, kasaba var. Hepsini gezmek isteseniz çok uzun bir zaman ayırmanız gerekir. Yani işlerden istifa etmediyseniz ya da uzun süreli bir tatile çıkmadıysanız o köylerden bazılarını seçmek zorundasınız.

Ulaşım öncesi gelelim bizim rotamıza. Biz İstanbul’dan Basel’e uçtuk. Basel’den araç kiralayarak direkt Strasbourg’a gittik. Daha sonra Strasburg’dan başlayıp Colmar’da sonlanan bir rota izledik. Kimi gün sadece bir kasaba gezdik, bazen aynı güne iki veya üç lokasyon ekledik. Rotanın bu şekilde kuzeyden başlayıp güneye doğru devam edilmesi araştırmalarımda karşılaştığım en çok önerilen konu idi. Atmosfer güneye indikçe daha da şahane bir hal alıyor. Bu seyahatimiz için toplam 4 gün ayırdık. Pegasus uçuşu Cumartesi öğlen 12.20 gibi varış Salı günü 16.35 dönüş şeklinde idi. Aracı Salı günü 14:00’ te teslim ettik. Aslında tam 4 günümüz yoktu ancak bu haliyle rotamızdan gayet memnun kaldık.

– 1.gün Basel’e varış, aracı teslim alıp direkt Strazburg’a geçtik. Hemen kendimizi sokaklarına vurduk. Konaklama Strasburg

-2.gün Strazburg -Obernai- Itterswiller (yol üstünde hızlı bir bakış)-Ribeauville. Konaklama Ribeauville’de

-3.gün Riquewihr-Colmar. Konaklama Colmar’da

-4.gün Colmar-Eguisheim- Yol üstünde Turckheim ve Basel Havaalanı

Bu rota için tek opsiyon Basel Havaalanı değil. Direkt Strazburg’a da uçabilirsiniz ya da Stuttgart’a uçup oradan da araç kiralayabilirsiniz. Ancak bu üçü içerisinde genellikle en uygun uçak biletleri Basel oluyor.Basel Havaalanı biraz farklı bir havaalanı. Basel Mulhouse Freiburg havaalanı olarak geçiyor. Havalanının 3 ülke sınırında bulunuyor ve Almanya, İsviçre, Fransa olmak üzere 3 farklı ülkeye çıkış yapabiliyorsunuz. Tek bir pasaport kontrolü var ancak kontrol sonrası bavulunuzu aldıktan sonra çıkış yapacağınız ülkeyi seçebiliyorsunuz.

Araç kiralarken bu hususa dikkat etmeniz gerekiyor. Biz rentalcars sitesi üzerinden kiraladık aracımızı. Kiralama yaparken alış noktasını seçerken Basel havaalanı seçtiğinizde yukarıda bahsettiğim 3 lokasyondan birini seçmeniz gerekiyor. Fransa tarafında Europcar firmasından kiraladık aracı. Fransa’dan araç kiralamamızın en önemli nedeni fiyatlarının daha uygun oluşu idi. 3 gün için 100€ civarı bir ücret ödedik. Ellerinde sadece SUV model araç olduğundan fiyat bir tık yüksek. Size önerim sigortanızı da online olarak aracı kiralarken yapmanız. Europcar’dan aracı teslim alırken sigorta ekletirseniz çok daha pahalı olacaktır.

Bu rota tabi ki sadece Noel dönemi gidilmesi gereken bir yer değil. Özellikle bahar ve yaz aylarında rengarenk köyler bir de çiçeklerle bezeniyor. Özellikle şarap tadımı için yaz aylarında buraya gitmenizi tavsiye ederim.

Bu yazıda mümkün olduğunca faydalı bilgilere odaklanmaya çalıştım, sırada adım adım şehirler, kasabalar var.